Når man tænker på børnesko. Tænker man hurtigt på danskproducerede Bundgaard sko. Det er nemlig et brand. Som er kendt for deres høje kvalitet. Godt design og sikkerhed for barnets fødder. Bundgaard er et mærke. Der har eksisteret i mere end 115 år og som stadig er populært blandt forældre og børn i dag. I dette blogindlæg vil jeg gennemgå historien om Bundgaard. Deres produktlinje og hvorfor de er, så populære blandt forældre.
Historien om Bundgaard starter i 1904. Hvor skomager Christian Frederiksen startede sin egen forretning i Odense. Dengang var det en lille butik. Hvor han reparerer og lavede sko Men det var også her. Han begyndte, at lave børnesko. Han fokuserede altid på, at lave sko af høj kvalitet og med en god pasform. Der ville støtte børnenes fødder. Børnesko var ikke noget. Man tænkte meget over dengang. Og det var derfor; Der var en stor efterspørgsel efter Christian Frederiksens sko. Efter få årtier blev forretningen og produktionen større. Og han indførte også navnet?Bundgaard?.
Bundgaard har i dag et stort sortiment af sko. Der er designet til babyer. Børn og unge. Deres produktlinje er blevet udvidet betydeligt siden 1904 og tæller blandt andet gummistøvler. Sandaler. Sneakers og støvler. Deres sko er kendt for, at have et klassisk og skandinavisk design. Der passer til alle stilarter Men det er ikke kun deres design. Der gør dem, så populære. Alle deres sko er også produceret med fokus på komfort og sikkerhed. Bundgaard benytter sig af materialer af høj kvalitet. Der giver skoene åndbarhed og en god pasform.
Bundgaards sko er også kendt for, at være gode for børnenes fødder. Forskellige skostørrelser og -former kan have stor indvirkning på børns fodvækst. Og Bundgaard har derfor fokuseret på, at lave sko. Der understøtter børnenes fødder optimalt; Skoene er også Ecco-certificerede. Hvilket betyder At de er testet. Og, at deres materialer er af høj kvalitet og fri for skadelige stoffer.
Samarbejdet med gode partnere er også en stor årsag til Bundgaards succes. De har haft samarbejde med både Disney og Melton. Der begge producerer børnetøj og -accessories. Og som har samme fokus på kvalitet og design. Disse samarbejder har betydet At Bundgaard har kunnet udvikle nogle utraditionelle og flotte designs. Som har været en stor succes blandt børn.
Bundgaard er også en del af den bæredygtige bølge. Der er i gang i modeindustrien. Fra januar 2020 vil alle Bundgaards sko være lavet af 100% genanvendelige materialer. Dette betyder At gamle sko refunderes 50 kr. Pr. Par. Som der gives rabat ved køb af et nyt. Bæredygtigt par sko; Dette initiativ skaber mere bæredygtighed og er godt for alle de familier. Der har fokus på, at skåne miljøet.
Bundgaard er et mærke. Der har eksisteret i over 115 år og som stadig er populært blandt forældre og børn i dag. De har en imponerende historie og har altid haft fokus på kvalitet. Pasform og design. Deres sko er også kendt for, at være gode for børnenes fødder. Bundgaard er med på både bæredygtighed og har samarbejder med gode partnere. Hvilket betyder At de kan tilbyde nogle flotte og unikke designs. Derfor er Bundgaard et brand. Der altid vil være en succes. Og det er ikke svært, at forstå. Hvorfor parenter og børn stadig vælger Bundgaard fremfor andre skomærker.